E-Toll wielkie nadzieje, czy zaskakujący bałagan?

E-Toll wielkie nadzieje, czy zaskakujący bałagan?

E-Toll wielkie nadzieje, czy zaskakujący bałagan? 1200 720 BFI

Miało być pięknie, ale zaczęło się od spóźnienia. Pierwotnie nowy system E-Toll, następca Via-Tollu miał wystartować w kwietniu. Kolejną datą był maj. Dziś wiadomo, że satelitarny system poboru opłat stanie się naszym towarzyszem od lipca br. Czy oznacza to radość około 1,4 miliona użytkowników, z których około 850 tysięcy korzysta z niego codziennie? Trudno przewidzieć, ponieważ proponowana zmiana to przede wszystkim znak czasów i korzyści, jeśli spojrzymy z perspektywy udogodnienia, o którym wyraźnie wspomina Ministerstwo Finansów.

Efektywność usprawnionego poboru opłat wydaje się pewna. Do lamusa odejdzie wymóg kontaktu z urzędnikami, ponieważ obsługa będzie możliwa za pośrednictwem uruchomionego również w tym celu e-Urzędu Skarbowego.

System oparty na pozycjonowaniu satelitarnym to już codzienność w Europie. Sprawi, że zamiast urządzeń pokładowych, które służyły i służą dzielnie w celu uiszczenia opłat otrzymujemy cztery różne i jakże użytkowe metody. Aplikacja mobilna, połączone z e-Tollem urządzenia fabryczne zamontowane w pojazdach i urządzenia on -board unit, że płatność wydarzy się szybko i przyjemnie.

To nie koniec innowacji. Przez cały czas trwają prace nad rozszerzeniem funkcjonalności e-Tollu, który swym działaniem obejmie również pojazdy lekkie. Umożliwi to kierowcom przejazd autostradami bez konieczności zatrzymywania się na bramkach. Resort już zapowiedział, że przejazd na odcinkach autostrady A2 Konin – Stryków i A4 Wrocław – Sośnica w trybie free flow stanie się udziałem kierowców już od grudnia bieżącego roku.

Mimo, że brzmi zachęcająco, to kierowcy boją się o bałagan. Nic dziwnego, historia innowacja udowadnia, że nowe bywało już wrogiem starego. Tym bardziej, że w trakcie prac nad projektem głos środowiska transportowego nie został wysłuchany, więc w tej sytuacji pozostanie mu wyłącznie naprawiać błędy, jakie wydarzą się na poziomie użyteczności pośpiesznie wdrażanego systemu. Ten, o czym od miesięcy wspominali eksperci nie jest bez wad – po pierwsze w przypadku aut osobowych satelitarny pobór opłat od aut nie został wprowadzony przez żadne państwo na świecie, ponieważ oznaczałoby to możliwości inwigilacji każdego kierowcy na dowolnej drodze, bo kto by pamiętał o wyłączeniu aplikacji zaraz po zjeździe z płatnego odcinka! To również potencjał na permanentne śledzenie, a co za tym idzie dane wrażliwe w nie zawsze powołanych rękach. Kolejna kontrowersja dotyczy konieczności kart SIM, specjalistycznych urządzeń pokładowych i smartfonów w pojazdach ciężarowych – nowy system stawia przedsiębiorców przed koniecznością generowania dodatkowych kosztów, chociaż zgodnie z ustawą kierowcy powinni płacić tylko za przejechany odcinek drogi, a nie za urządzenia, ich utrzymanie i przesył danych. Jasna sprawa, że czas to pieniądz, więc kolejny znak zapytania dotyczy tego, co, gdy wydarzy się nadpłata, której nie uda się szybko odzyskać lub szlaban podniesie się po kilku dobrych godzinach? Ale nie uprzedzajmy faktów. Poczekajmy i sprawdźmy, licząc, że będzie i szybko, i dobrze.

BFI należy do najszybciej rozwijających się firm w branży transportu, spedycji i logistyki na Pomorzu. Spółka działająca w sektorze TSL skoncentrowała swoją uwagę na skuteczności w dowożeniu rezultatów dbając o najwyższy poziom satysfakcji współpracujących z nią Klientów i Partnerów, dla których realizuje dostawy w kraju oraz na terenie Unii Europejskiej.

Powstała w 2011 roku w Gdyni odpowiedzialnie i z zaangażowaniem świadczy usługi w trzech kluczowych specjalizacjach: ładunków sypkich, spaletyzowanych towarów neutralnych oraz w transporcie kontenerów morskich przy wykorzystaniu floty 150 samochodów własnych i kontraktowych.

Największym sukcesem BFI jest 30 osobowy zespół zaangażowanych specjalistów – doświadczonych i skutecznych w przewozach całopojazdowych, w transporcie kontenerów i specjalistycznych ładunków ADR w tym towarów sypkich z wykorzystaniem ruchomych podłóg i ładunków wymagających transportu w temperaturze kontrolowanej; zapewniając Partnerom najwyższy poziom obsługi, dzięki wiedzy wspartej technologią i nowoczesnym sprzętem.

Założycielami BFI są pan Łukasz Perkowski i pan Piotr Ostromęcki.

Bądźmy w kontakcie

    BFI Sp. Z o.o. Sp. K.
    al. Zwycięstwa 173
    81-521 Gdynia, Polska

    NIP: 5862323399
    Regon: 368414044

    Back to top
    Ustawienia prywatności

    Podczas odwiedzania naszej strony internetowej może ona przechowywać informacje za pośrednictwem przeglądarki z określonych usług, zazwyczaj w postaci plików cookie. Tutaj możesz zmienić swoje preferencje prywatności. Warto zauważyć, że blokowanie niektórych rodzajów plików cookie może mieć wpływ na wrażenia z naszej strony internetowej i usług, które jesteśmy w stanie zaoferować.

    Kliknij, aby włączyć / wyłączyć kod śledzenia Google Analytics
    Kliknij, aby włączyć / wyłączyć Google Fonts.
    Click to enable/disable Google Maps.
    Kliknij, aby włączyć / wyłączyć osadzanie wideo.
    Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.