Kontynuacja wizji inżynierów Wendy i Kwiatkowskiego pomaga trzymać wiatr w żaglach i już mało kto wątpi, że zakusy Portu Gdynia na stanie się generatorem rozwoju gospodarczego w kraju to szalona wizja i przechwałki.
Pomysłu na port bronią dane, które dowodzą, że w mieście z morza i marzeń nic nie dzieje się przez przypadek. Pomimo wyzwań rzuconych przez pandemię był to czas wręcz rekordowy dla gdyńskiego portu. Wzrost przeładunku odnotowany na poziomie 2,9 % plasuje Port Gdynia w czołówce Top Portów na Morzu Bałtyckim 2020.
Podium jest w pełni zasłużone. „Zapracowały” na nie dynamicznie rosnące wzrosty w przeładunku zboża (68,6%) i przeładunku kontenerów (0,9%). Takie wyniki zdaniem specjalistów całkowicie uwiarygadniają potrzebę największej inwestycji, jaką jest Port Zewnętrzny.
W kategorii przeładunków numerem jeden jest port w Kłajpedzie wyprzedzając Gdynię o o,37%. Na trzeciej pozycji historyczny Sankt Petersburg, w którym porównanie 2019 i 2020 pokazuje zmianę o 0,01 %. Listę i to na minusie zamyka Ryga, która odnotowała spadek o 27,70%. Zastanawiająco przedstawia się suma wszystkich przeładunków w portach Morza Bałtyckiego na poziomie – 5,60%.
W konkursie na przeładowane tony (TEU) Gdynia musiała uznać prymat Aarhaus, który poradził sobie na poziomie 5,18%, podczas gdy my podsumowaliśmy rok z różnicą 0.9%. Analiza danych topowej „10” pokazuje, że tylko pierwsza trójka w tym Goteborg odnotowała wzrost, pozostali musza zastanawiać się, co zrobić z wyraźnym minusem.
Przeładunki kontenerów nad Morzem Bałtyckim w 2019 i 2020 roku [TEU]*

BFI należy do najszybciej rozwijających się firm w branży transportu, spedycji i logistyki na Pomorzu. Spółka działająca w sektorze TSL skoncentrowała swoją uwagę na skuteczności w dowożeniu rezultatów dbając o najwyższy poziom satysfakcji współpracujących z nią Klientów i Partnerów, dla których realizuje dostawy w kraju oraz na terenie Unii Europejskiej.
Powstała w 2011 roku w Gdyni odpowiedzialnie i z zaangażowaniem świadczy usługi w trzech kluczowych specjalizacjach: ładunków sypkich, spaletyzowanych towarów neutralnych oraz w transporcie kontenerów morskich przy wykorzystaniu floty 150 samochodów własnych i kontraktowych.
Największym sukcesem BFI jest 30 osobowy zespół zaangażowanych specjalistów – doświadczonych i skutecznych w przewozach całopojazdowych, w transporcie kontenerów i specjalistycznych ładunków ADR w tym towarów sypkich z wykorzystaniem ruchomych podłóg i ładunków wymagających transportu w temperaturze kontrolowanej; zapewniając Partnerom najwyższy poziom obsługi, dzięki wiedzy wspartej technologią i nowoczesnym sprzętem.
Założycielami BFI są pan Łukasz Perkowski i pan Piotr Ostromęcki.