Pakiet mobilności w pigułce

Pakiet mobilności w pigułce

Pakiet mobilności w pigułce 1297 876 BFI

Chociaż nazwa przyjemna jest dla ucha, budzi wiele kontrowersji. Pakiet Mobilności dotyczący poprawy warunków pracy kierowców usankcjonowany przez Parlament Europejski powoduje, że w branży transportu wciąż jest gorąco.

Czy słusznie?

Pakiet Mobilności stanowią trzy grupy przepisów. Pierwsza określa czas prowadzenia, przerwy w trasie, długość odpoczynku i tachografy. Druga reguluje warunki zawodu przewoźnika. Trzecia już na starcie najbardziej dotkliwa dla polskich przewoźników spina kontrole drogowe i delegowanie kierowców, którzy zgodnie z dyrektywą do lutego 2022 otrzymywać będą jednakową płacę za tę samą pracę w tym samym miejscu. 

Nowe dyrektywy to przewrót w zakresie wynagrodzeń kierowców. Dla branży oznaczają, że, uzupełnieniem minimalnego wynagrodzenia stanie się stosowanie przepisów kraju przyjmującego. Za czas pracy za granicą przysługiwać będzie pełne wynagrodzenie na podstawie przepisów kraju przyjmującego, a dodatki z tytułu delegowania będą uznawane za część wynagrodzenia, co dla Polskich firm oznacza wzrost kosztów pracowniczych o 30-40%

Co jeszcze dostajemy w pakiecie?

Zmianę w trybie pracy kierowców, którzy zyskają możliwość odbioru dwóch skróconych odpoczynków tygodniowych z rzędu, o ile w ciągu dowolnych kolejnych tygodni zdecydują się wykorzystać przynajmniej cztery tygodniowe okresy odpoczynku. Do tego tygodniowy odpoczynek możliwy wyłącznie poza pojazdem z obowiązkiem powrotu do bazy, co 3-4 tygodnie. Przepisy otwierają też nowe możliwości wydłużenia czasu pracy w wyjątkowych okolicznościach oraz obowiązek przedstawienia zapisów i wydruków tachografów z bieżącego dnia, jak i poprzednich 56 dni w chwili kontroli drogowej.

Na zakończenie nowość, o którą niewielu się dopomina. W życie wejdą inteligentne tachografy II generacji – zgodnie z harmonogramem wdrożenia zmiana zacznie się od wejścia w życie szczegółowych przepisów po 18 miesiącach od oficjalnej publikacji Pakietu Mobilności. 

Całość zbioru regulacji jest słuszna, ponieważ dotyczy poprawy warunków jakości pracy kierowców. Należy jednak pamiętać, że przełoży się ona przede wszystkim na codzienność przewoźników szczególnie ze Wschodniej części Europy (m.in. Litwa, Węgry, Polska).

BFI należy do najszybciej rozwijających się firm w branży transportu, spedycji i logistyki na Pomorzu. Spółka działająca w sektorze TSL skoncentrowała swoją uwagę na skuteczności w dowożeniu rezultatów dbając o najwyższy poziom satysfakcji współpracujących z nią Klientów i Partnerów, dla których realizuje dostawy w kraju oraz na terenie Unii Europejskiej.

Powstała w 2011 roku w Gdyni odpowiedzialnie i z zaangażowaniem świadczy usługi w trzech kluczowych specjalizacjach: ładunków sypkich, spaletyzowanych towarów neutralnych oraz w transporcie kontenerów morskich przy wykorzystaniu floty 150 samochodów własnych i kontraktowych.

Największym sukcesem BFI jest 30 osobowy zespół zaangażowanych specjalistów – doświadczonych i skutecznych w przewozach całopojazdowych, w transporcie kontenerów i specjalistycznych ładunków ADR w tym towarów sypkich z wykorzystaniem ruchomych podłóg i ładunków wymagających transportu w temperaturze kontrolowanej; zapewniając Partnerom najwyższy poziom obsługi, dzięki wiedzy wspartej technologią i nowoczesnym sprzętem.

Założycielami BFI są pan Łukasz Perkowski i pan Piotr Ostromęcki.

Bądźmy w kontakcie

    BFI Sp. Z o.o. Sp. K.
    al. Zwycięstwa 173
    81-521 Gdynia, Polska

    NIP: 5862323399
    Regon: 368414044

    Back to top
    Ustawienia prywatności

    Podczas odwiedzania naszej strony internetowej może ona przechowywać informacje za pośrednictwem przeglądarki z określonych usług, zazwyczaj w postaci plików cookie. Tutaj możesz zmienić swoje preferencje prywatności. Warto zauważyć, że blokowanie niektórych rodzajów plików cookie może mieć wpływ na wrażenia z naszej strony internetowej i usług, które jesteśmy w stanie zaoferować.

    Kliknij, aby włączyć / wyłączyć kod śledzenia Google Analytics
    Kliknij, aby włączyć / wyłączyć Google Fonts.
    Click to enable/disable Google Maps.
    Kliknij, aby włączyć / wyłączyć osadzanie wideo.
    Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.