Licencja wspólnotowa, której czas wskazany we pisie upłynął uznawana jest nadal za obowiązującą. Dzieje się tak m.in. na mocy unijnego rozporządzenia 2021/267 ustanawiającego szczególne środki tymczasowe w związku z utrzymywaniem się kryzysu związanego z COVID-19.
Tym samym obawy przewoźników na szczęście okazały się bezzasadne. Wielka Brytania uznając licencję tym samym akceptuje unijne regulacje dotyczące możliwości przedłużenia ważności dokumentów. Oznacza to, że jeśli dany dokument jest ważny lub przedłużony na mocy prawa Wspólnoty, to jego sprawczość dotyczy również terytorium Wielkiej Brytanii.
Takich dokumentów jest kilka. Prócz licencji przedłużanej na kolejne 10 miesięcy są to karty kwalifikacji pojazdów, „kod 95” w prawie jazdy i ważność tego uprawnienia, jak również świadectwa kierowców i terminy ukończenia okresowych szkoleń przez posiadaczy świadectw kwalifikacji zawodowych.
Istotne, aby mieć na uwadze, że Polska zdecydowała się nie stosować zapisów rozporządzenia 2021/267, które dotyczy przedłużania ważności dokumentów w przypadkach regularnych przeglądów tachografów stosowanych w transporcie drogowym, terminów okresowych badań zdatności do ruchu drogowego pojazdów oraz ważności świadectw zdatności do ruchu drogowego na podstawie dyrektywy. Wskazane terminy nie są automatycznie wydłużane o czym warto pamiętać planując badania techniczne pojazdów i przeglądy tachografów.
Jest to skutek wyboru, jaki mają w gestii poszczególne państwa Unii zobowiązane, aby o decyzjach poinformować Komisję Europejską.
BFI należy do najszybciej rozwijających się firm w branży transportu, spedycji i logistyki na Pomorzu. Spółka działająca w sektorze TSL skoncentrowała swoją uwagę na skuteczności w dowożeniu rezultatów dbając o najwyższy poziom satysfakcji współpracujących z nią Klientów i Partnerów, dla których realizuje dostawy w kraju oraz na terenie Unii Europejskiej.
Powstała w 2011 roku w Gdyni odpowiedzialnie i z zaangażowaniem świadczy usługi w trzech kluczowych specjalizacjach: ładunków sypkich, spaletyzowanych towarów neutralnych oraz w transporcie kontenerów morskich przy wykorzystaniu floty 150 samochodów własnych i kontraktowych.
Największym sukcesem BFI jest 30 osobowy zespół zaangażowanych specjalistów – doświadczonych i skutecznych w przewozach całopojazdowych, w transporcie kontenerów i specjalistycznych ładunków ADR w tym towarów sypkich z wykorzystaniem ruchomych podłóg i ładunków wymagających transportu w temperaturze kontrolowanej; zapewniając Partnerom najwyższy poziom obsługi, dzięki wiedzy wspartej technologią i nowoczesnym sprzętem.
Założycielami BFI są pan Łukasz Perkowski i pan Piotr Ostromęcki.